Syftet med projektet var att bygga Svenska Cheerleadingförbundets närvaro i sociala medier. SCF:s kanaler ska användas för information om idrotten samt synliggöra sponsorer.
Stort fokus har lagts på kanalen Instagram för att bättrenå ut till utövare i cheerleading och skapa engagemang för Svenska Cheerleadingförbundets arbete. Under året har det gjorts uppdateringar om bland annat paracheer, vuxencheer, SCF:s årsmöte, Digital bedömning, Cheerforum, RM/SM i cheerleading, Reboot Cheerleading, Active Cheer, digitala VM, landslag, trygg idrott, utbildningar och coronarestriktioner. Det har också genomförts ett återkommande quiz om regler i cheerleading på torsdagar. Quizet har fått fler och fler som deltar varje vecka och ligger stabiltpå över 1 000 deltagare per vecka i skrivande stund.
Tre sponsorer har visats upp på Instagram: Svenska Spel, Varsity och Power Nation Cheer.
Svenska Cheerleadingförbundets Instagram har nästintill fördubblat antalet följare under året och avslutade året med att komma över 3 000 följare. Kontot når också ut till många som inte följer det –under de sista tre månaderna av 2021 nåddes nästan 5 000 Instagram-konton som inte följer SCF.