SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Marknadsföring sociala medier

Syftet med projektet var att bygga Svenska Cheerleadingförbundets närvaro i sociala medier. SCF:s kanaler ska användas för information om idrotten samt synliggöra sponsorer.

 

Stort fokus har lagts på kanalen Instagram för att bättrenå ut till utövare i cheerleading och skapa engagemang för Svenska Cheerleadingförbundets arbete. Under året har det gjorts uppdateringar om bland annat paracheer, vuxencheer, SCF:s årsmöte, Digital bedömning, Cheerforum, RM/SM i cheerleading, Reboot Cheerleading, Active Cheer, digitala VM, landslag, trygg idrott, utbildningar och coronarestriktioner. Det har också genomförts ett återkommande quiz om regler i cheerleading på torsdagar. Quizet har fått fler och fler som deltar varje vecka och ligger stabiltpå över 1 000 deltagare per vecka i skrivande stund.

 

Tre sponsorer har visats upp på Instagram: Svenska Spel, Varsity och Power Nation Cheer.

 

Svenska Cheerleadingförbundets Instagram har nästintill fördubblat antalet följare under året och avslutade året med att komma över 3 000 följare. Kontot når också ut till många som inte följer det –under de sista tre månaderna av 2021 nåddes nästan 5 000 Instagram-konton som inte följer SCF.